Het behalen van een Multi Engine (ME) Rating gaat je meer mogelijkheden bieden als piloot. De toestellen zijn vaak groter, complexer en je kunt er verder en sneller mee vliegen. Dit verbreedt je horizon enorm.
De vliegeigenschappen vragen wel extra vaardigheden ten opzichte van het vliegen met een éénmotorig vliegtuig. Bij Breda Aviation leren we je graag MEP vliegen. Hiervoor bieden we zowel de MEP-VFR (Visual Flight Rules) als MEP-IFR (Instrument Flight Rules) opleiding aan.
De ME/MEP-rating is ook onderdeel van elke ATPL-opleiding en hiermee een onmisbaar onderdeel voor elke vervolgstap in een commerciële carrière als piloot. Kortom: het is een waardevolle investering in je professionele ontwikkeling als piloot.
Voor deze opleiding maken wij gebruik van de Multi Engine Tecnam P2006T MKii en de Tecnam simulator.
Bij MEP vliegen gaan we naast de VRF/IFR aspecten van het vliegen juist veel aandacht besteden aan het asymmetrisch vliegen bij OEI (One Engine Inoperative). Ofwel, het vliegen op 1 motor. Het grote verschil is toch wel de extra motor en de bijzonderheden die daarbij komen kijken voor jou als piloot.
Onze Simulator zetten we vooral in om de Garmin G1000nxi goed onder de knie te krijgen.
In de theorie gaan we in op het vliegen met een complex multi-engine vliegtuig. De gemiddelde tijdsduur voor de totale theorie is 8 uur. Hierbij is eerdere ervaring en de combinatie met IR van invloed op de totale tijd. De gehele opleiding wordt ondersteund vanuit BredaPedia waarin al het lesmateriaal en ook de vragen beschikbaar zijn. Het is daarom mogelijk om flexibel te zijn in het bestuderen van de stof voor elke les.
Alles is te vinden in BredaPedia en omvat o.a.:
Ben je er helemaal klaar voor, dan kun je je natuurlijk ook direct inschrijven. Heb je nog vragen? Kijk dan op onze FAQ pagina of neem contact met ons op, we helpen je graag verder.
In de basis begint je ME opleiding met het behalen van je PPL (Private Pilot Licence). Wij gebruiken hiervoor de Aquila A211. Dit is een moderne tweezitter waar alle PPL praktijk mee gevlogen kan worden. Deze laagdekker is voorzien van moderne Avionica en een ruime open cockpit.
Hiernaast is er ook de optie om je PPL te halen op de Tecnam P2010. Dit is een zeer complete en moderne hoogdekker. Dit toestel wordt ook gebruikt voor het Instrument Rating (IR) deel van de ATPL-opleiding.